رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

?!Do you believe in destiny

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۱۳ ب.ظ

حتما همه کسانی که توی مسیر کنکور قرار گرفتن بارها این جمله رو از آشنا و غریبه شنیدن "تو تلاشت رو بکن و بقیه اش رو بسپار به خدا" منم از بقیه مستثنی نبودم و این جمله رو بارها و بارها شنیدم. نمیدونم چرا فکر می کنم این جمله بهترین راه واسه اینه که کم کاری هام رو خیلی راحت بندازم گردن خدا و وجدان خودم رو آسوده کنم. شایدم غلط فکر می کنم اصلا در مقام قضاوت نیستم ولی دیدم کسانی که اعتقاد چندانی به خدا نداشتن و راه به راه موفقیت های رنگ و وارنگ توی زندگی شون اتفاق افتاده، همین باعث شده فکر کنم که خدایی که من می شناسم شاید با خدای واقعی کیلومترها فاصله داره و خدا واسه من شاید فقط دستاویزیه که باهاش کم کاری هام رو توجیه کنم. وقتی از همه می شنوم که نمیشه به جنگ سرنوشت رفت و شاید خدا برات اینطور خواسته نمیتونم بپذیرم که خدایی که به همه انسان ها عقل و اختیار داده چطوری میتونه دستشون رو بذاره تو پوست گردو؟ در واقع مرز باریک جبر و اختیار رو نمیتونم درک کنم. نمیتونم درک کنم که تا کجاش دست منه و از کجا به بعد اسمش میشه قسمت و سرنوشت؟ امروز رفتم دانشکده ای که ققبول شده بودم که یه سوال بپرسم با برادرم برادرم که میگفت مثل راهروهای پزشکی قانونیه و بی روح اما من در مجموع خوشم اومد اما وقتی با یک نفر که معلوم نبود از کجا سر راهم سبز شد صحبت کردم مثل یخ وا رفتم و همه روز رو کسل بودم. یه ویژگی خیلی بد من اینه که ناخودآگاه حرف دیگران روم تاثیر میذاره دست و دلم یخ کرد و با خودم گفتم: یعنی این راهی که انتخاب کردم درسته اصلا؟ یعنی من دارم زندگیم رو خراب می کنم ؟ نکنه بعد از چند سال متوجه اشتباهم بشم؟ و طوفان به پا شد توی ذهنم و هنوزم ادامه داره. فکر کنم سرچشمه مشکل همون مرز باریک جبر و اختیاره که من هنوزم نتونستم پیداش کنم.

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۷
رومی زنگی

نظرات  (۷)

دقیقا مشکلی که من دارم هم یکیش تو زمینه ی همین قسمت و اقبال و ایناس...من دراینکه تلاشمو کردم شکی ندارم اما خودم فکرمیکردم لیاقتم بهترازاینا باشه..اعتماد به سقفی نیستا من واقعا عذاب کشیدم تواین مسیر...حرف مردم هم رومن اثرداره..الان من فیزیو قبول شدم روزای اول هم خیلی خوشحال بودم اما چون حرف مردم مهمه وهمه اسم دانشگاه تهران رو که میشنون دیگه به بقیش گوش نمیدن..میگن عالیه وفلان من میتونستم گفتاردرمانی پرستاری وبقیه ی پیراهای تهران رو قبول شم اما فک کردم فیزیو بهتره وواقعا رتبه ی بهتری هم میخواد...نمیدونم تصمیمم درست بوده یانه ازخدا میخوام خودش کمک کنه
پاسخ:
بهار جان قشنگ درک می کنم چی میگی اصلا بحث اعتماد به نفس و اینا نیست بالاخره هرکی خودش بهتر از هرکسی میدونه چند چنده منم معتقدم لیاقتم بیشتر از اینا بود 
حرف مردم نه یعنی مثلا این که بگن وا چه حالی داره میره این رشته اصلا برام مهم نیست ولی وقتی با یکی هم کلام میشم نمیدونم چرا اینقدر تحت تاثیر قرار می گیرم 
رشته ات واقعا رشته عالیه و دانشگاه هم که هیچی دیگه خیلی خیلی بهت تبریک میگم ولی ببین صرف اسم دانشگاه تهران باعث نشه فکر کنی اونجا بهشت برینه بدون هیچ نقصی بالاخره هر جایی نقص هایی هم داره از بین رشته هایی که نام بردی من همین فیزیو رو بهتر از بقیه می دونم و به نظر من انتخاب درستی کردی ولی در نهایت این تویی که باید با رشته ات کنار بیای و بپذیریش 
چی بگم والا منم گیج شدم حتی:| ...
پاسخ:
عزززیزم :***
چی بگم ...
فقط میدونم خدا به دعاهامون نگاه میکنه و باید خودمون بلندشیم تا خدا هم کمکمون کنه  :) 
تا من نخوام و شکست رو قبول کنم خدا هم میگه خودشم نمیخواد پس ولش کن..
یه قدم بردار تا من ده قدم بردارم یعنی چی یعنی تو باید حرکت کنی :)
پاسخ:
حرفت رو قبول دارم داری کاملا درست میگی خودمون باید بلند بشیم اما اگه نصفه و نیمه بلند بشیم یعنی حقمون رسیدن نیست؟ نمیدونم بدجوری کلافه و به هم ریخته ام 
از روز‌های خداناباوری همچنان عدم اعتقاد به تقدیر و سرنوشت رو دارم ، شاید چون هنوز در مسیر زندگی خیلی جلو‌ نرفتم !
حرف‌های دیگران، حرف‌های دیگران، امان از حرف‌های دیگران ... در همین برهه‌ی انتخاب رشته اینقدر از پذیرفتن حرف‌های بی‌پایه لطمه خوردم که یک هفته‌ای هست که تصمیم گرفته‌ام تا از کسی یک شناخت نسبی به دست نیاوردم حرفاشو نپذیرم.
پاسخ:
من قشنگ سردرگم ترین ام تو این قسمت😔😔
آخ گفتی من روزم از 8 صبح که رفتم دانشکده به فنا رفت سر یه حرف الکی از آدمی که به قول تو هیچ شناختی ازش نداشتم:(((
اره بابا اصن معلوم نیست طرف اولویتای زندگیش چیان. با چه دیدی وارد این رشته شده، چه جور ادمی بوده ، الان چه حالی داره و از کجا موج منفی گرفته . میان می‌شینن جلوی ادم و هی بد میگن هی بد میگن. ما هم که بی‌خبر اصلا طرفو نمی‌شناسیم و فکر می‌کنیم چقدر اهل فنه و تحلیلای صد من یه غازی شو جدی میگیریم! 
یکی که شنید من چی قبول شدم و خودش توی این رشته بود رسما ژست فاتحه خوندن گرفت  و گفت خدا رحمتت کنه ! و بعد هم با نهایت توان بد گفت از همه چی! تو می‌دونی چقدر دل‌سرد شدم ؟ برخودر کودکانه‌ش مثل سطل اب یخ بود؟ حتی اگر یه نکته‌ی منفی هم وجودداره طریقه‌ی گفتنش اینه اخه ؟ اصلا نباید از هرکسی مشورت گرفت رومی، اصلا!
پاسخ:
تازه این دوست عزیز !خودش کشاورزی خونده بود نه دامپزشکی 
آره واقعا از خودم در تعجبم که چرا بال به بالش دادم
چقدر بد واقعا به قول تو اگه پوینت منفی هم هست نباید طرف رو با خاک یکسان کرد که آخه ! 
راست میگی واقعا پشت دستم رو داغ کردم که کلا با کسی حرف نزنم در این باره 
ممنونم سعی میکنم انرژی مثبت بفرستم و رشته مو ادامه بدم تاآخرش..نباید دودل شد..شک و تردید همه چی روخراب میکنه
پاسخ:
بارک الله 
خوشحاالم تکلیفت با خودت معلومه
من اصم به جبراعتقاد ندارم به اون صورت ک میگن.ماتویه خانواده به دنیا میایم.درسته ک این اختیارمانیس.چهرمون سطح مالی خونوادمون  .اینکه والدین تویه بدترین شرایط اقتصادی بچه رو واردزندگی میکنن.وقتی دم طلاقن وقتی پول ندارن وقتی سلامت جسمی وروانی ندارن.این همه گناه پدرومادره ک بی فکر بچه ای رووارد دنیاکردن.اما ببین یه ادمی ک بچه ناخواستس پدرش الکلیه...بچه زیاد وفقر فوق العاده میشه باتلاشش کریستین رونالدو...داداشش میشه الکلی وکارگروبدبخت.دنیا یسری شرایط پیش پامون میذاره.این ماییمک یالگد به بخت میزنیم یا توهوامیقاپیمش.یا موقعیت درستو خودمون میسازیم.خارجی ها اعتقاددارن ک انسان مختاروصاحب اراده اس.دنیابراش ساخته شده ک استفاده کنه.اینااعتقادات اسلامه ک توی قران هس.اما ماها هی تحریف کردیم وچرت چسبوندیم.خدا کسیه ک قراره هی بریزه توحلقمون.خوش شانسیو کارخوبو خونواده خوبو سلامتیو قیافه خوبو.دنیا خیلی بی رحمه خیلی سنگدله خیلی سخته.باید اهنی باشی مث فولاد ضد ضربه بری تو دل طوفان یه جاهایی بشکنی وهق هق زاربزنی.یه جاهایی ازته دل بخندی...همه این طاقت وسخت جون بودن ادماهاس ک ازشون اشرف مخلوقات میسازه.چون ماموفقیتامونو بادست های خودمون خلق میکنیم.اینه ک ماروخدای زمین وجانشین خدا ساخته.ماقدرت ساختن یه زندگی عالی ویه ادم فرشته گونه سخت جان ومثبت ازخودمون وبچه هامونوداریم. حرف مردم واسه مشورت گرفتن خوبه امااین زندگی توعه اول به خودت نگاه کن بعد عاقلانه واسه راهت تصمیم بگیر.این زندگی فرصت توعه.فردا ک.خدای نکرده توی قبرگذاشتنت همین ادمهای کینه توز وایرادگیر فقط میان حلوابخورن وازشام مراسم ایرادبگیرن.تومیمونی وهزارحسرت
پاسخ:
چقدر حرفای جاالبی زدی دقیقاا. همینطوره متاسفانه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی