رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

مخاطب: بچه های کلاس نهمی

سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ب.ظ
خوب یادمه موقعی که کلاس اول دبیرستان بودم ، یه زنگ داشتیم به نام برنامه ریزی تحصیلی و شغلی که حتی یادمه کتاب داشت و توش کِیس هایی رو مطرح کرده بود که مثلا درست انتخاب نکرده بودن و تبعاتش گریبان گیرشون شده بود . اون موقع توی ١٤-١٥ سالگی برام خنده دار بود که یه انتخاب به این سادگی اینقدر زندگی آدمها رو تحت الشعاع قرار بده اما حالا که گریبان گیر خودم شده دارم کم کم متوجه میشم که این انتخابیه که یک عمر باید پاش بایستی . 
از مهرماهی که سال اول دبیرستان شروع شد دائم از ما تست های مختلف میگرفتن تست هوش و علاقه و چه میدونم این چیزها توی خرداد ماه یه فرم بهمون دادن گفتن طبق نظر خودتون و خانواده تون پر کنین و بیارین مدرسه یک هفته هم فرصت دارین . توی اون فرم باید ٦ تا رشته ریاضی ، تجربی ، انسانی، معارف، فنی حرفه ای و کاردانش رو بر حسب اولویت می نوشتیم . خدا شاهده که از شنبه تا پنج شنبه من مشغول جابجا کردن اولویت های ١ و ٢ به ریاضی و تجربی و بالعکس بودم پدرم که میگفت فقط بنویسین ریاضی و لاغیر ! اونای دیگه که نوشتن نداره اصلا. مادرم میگفت هرچی نظر خودته ولی هرچی انتخاب کنی من تا آخرش پشتتم . منم گیج و ویج بودم اصلا انگار و چون عادت نداشتم رو حرف پدر مادرم حرف بزنم هیچی نگفتم . در نهایت فکر کنم نوشتیم ریاضی تجربی انسانی معارف فنی کاردانش . 
موقع دادن کارنامه ها یه دسته برگه هم بهش منگنه کرده بودن که نتیجه همون آزمون هایی بود که در طول سال ازمون گرفته بودن و یه برگه که درست زیر کارنامه بود و روش نوشته بود : اولویت پیشنهادی بر مبنای نتایج آزمون های فلان و بهمان و ... . اون اولویت برای من اینجوری بود : تجربی - ریاضی - معارف- انسانی - فنی - کاردانش . منم کلی خوشحال که بالاخره حرف خودم قراره به کرسی بشینه ولی مدیر ، مشاور ، معلم ریاضی و در صدر همه پدرم پاشون رو کردن تو یه کفش که اگه بری تجربی حیف میشی و محاله بذاریم ما که این اتفاق بیفته  ! :/ ( هنوز هم متوجه نشدم چرا این حرفو میزدن)  مدیر مون که گفت من اصلا تو رو تجربی ثبت نام نمیکنم . خلاصه که من علی رغم میل باطنیم  رفتم رشته ای که دیگران برام انتخاب کردن نه خودم .ولی از همینجا به همه بچه های کلاس نهمی اکیدا توصیه میکنم و ازشون خواهرانه خواهش میکنم که رشته ای رو انتخاب کنن که واقعا بهش علاقه دارن و حتم دارن میتونن توش موفق بشن وگرنه خدای نکرده چند سال بعد حتما حسرتش رو خواهند خورد . 
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۸
رومی زنگی

نظرات  (۳)

من اگه اولویت اولم تجربی نمیشد،قصد داشتم برم گرافیک.
دبیرستانمون چون تازه تاسیس بود تا دو سال ساختمون جدا نداشت و با هنرستان یه جا بودیم، زنگ های بیکاری من همیشه میرفتم سر کلاس گرافیک و کلی کیف میکردم.
پاسخ:
هعییی نمیدونم چرا اغلب مون جایی هستیم که احساس می کنیم بهش تعلق نداریم :'((
شایدم تقصیر ما نیست.
آخه یه بچه ی ۱۵ ساله چه آینده نگری منطقی ای داره مگه؟ همه مون تو رویا بودیم.
+یه دوستی داشتم زمان راهنمایی میگفت من میخوام دیپلم ریاضی بگیرم بعد کنکور تجربی بدم چون کلاس داره. بعد تو آینده چی شد؟دیپلم تجربی گرفت و رفت حسابداری.
هنوزم باباش میگه باید انصراف بدی و برای پزشکی بخونی در صورتی که دوستم از محیط بیمارستان بدش میاد.
پاسخ:
ای بابا :'((
معمولا پدر ها آمال و آرزوهای محقق نشده خودشون رو میخوان در فرزند اولشون به صورت محقق شده ببینن . 
چه جآلب پست اخر منم دقیقا حدود این موضوع نوشته شده :)
پاسخ:
جدی میگی ؟ عجیبه که من ندیدم :((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی