رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

نامشخص می شود تکلیف من...

جمعه, ۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ق.ظ

وسط این همه بلاتکلیفی از اتاق فرمان اعلام میکنن که داروسازی آزاد هم قبول شدی! مرسی واقعا اینو دیگه کجای دلم بذارم . همینجوریش بین زمین و هوا معلق بودم حالا به سبزه هم آراسته شدم!! به هرکس میگم همه میگن خرشانس بدبخت خبر از دل آشوب و طوفانیم ندارن خبر از شب بیداری هایی که به اضطراب می گذره ندارن. رشته دامپزشکی برای منی که عاشق خوندن فیزیولوژی و آناتومی و درس های بالینی ام رشته مناسبی به نظر می رسه و به کسی نگین یه خرده ازش خوشم اومده و همین که ازش خوشم اومده حرصم رو درمیاره به خودم میگم باز با چهار تا کرشمه و ناز خام شدی ؟ باز به همین راحتی عشقت رو فروختی ؟ بعد از 6-7 سال دیگه میخوای باز خونه نشین و منزوی بشی؟ و جوابی ندارم که به خودم بدم و باز درمانده و سرگردون میشم. خدایا این بلاتکلیفی های من چرا تمومی ندارن؟ اصلا مگه من چند سال دیگه زنده ام که بخوام همش مردد و دودل و توی شک و تردید زندگی کنم خدایا اوکی میدونم الان میگی خودت خودتو میندازی تو هچل بلاتکلیفی ولی خب خیر سرم دارم از موهبتی که بهم دادی به نام عقل سعی می کنم استفاده کنم . این روزها با هرکس صحبت می کنم نظرات ضد و نقیضی می شنوم مادرم میگه یکی از مشکلات بزرگت اینه که زیادی مشورت می کنی راست میگه یه جورایی یه وقتایی از اونور بوم میفتم 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۳
رومی زنگی

نظرات  (۸)

۱۳ مهر ۹۷ ، ۰۰:۵۱ علی زیرایی
زیبا بود
پاسخ:
ممنون
۱۳ مهر ۹۷ ، ۰۱:۲۵ آنیا بلایت
شاید بهتره کمتر با افراد معمولی مشورت کنی و با یه مشاور یا دو فرد موفق از هر رشته صحبت کنی و بعد تصمیم بگیری! 
امیدوارم حال دلت زودتر خوب بشه رومی عزیزم♡
پاسخ:
والا یکی از کسانی که باهاشون صحبت کردم استاد دانشگاه بودن و اون یکی هم دامپزشک بودن البته متخصص دامپزشکی 
مرسییی عزیزم 
ازاد همرو بلا تکلیف کرده رومی :((((((
پاسخ:
دست گلشون درد نکنه واقعا جا داره خسته نباشید بگیم بهشون :'(((
سلام رومی جان
من دارو سراسری قبول شدم و یک هفته اس دارم سر این رشته میرم
به نظرم مشورت خوبی میتونم بهت بکنم😅
گفتی آناتومی و فیزیو دوست داری
ببین ما همین ترم اول بیولوژی مولکولی و ژنتیک،تشریح،بافت شناسی داریم
برام ترم های بعد هم فیزیولوژی و میکروب و ویروس و اینا داریم
پس به درس های مورد علاقت میرسی!!
اگر واقعا از تظر مالی مشکلی برای آزاد نداری این قبولیت خیلی ب نظر عالی میاد.
در ضمن دارو بالاخره نسبت به  دامپزشکی شغل کم دردسر تر و با پرستیژ تری هست و به نظرم برای یک دختر خانم بسیار آینده درخشانی داره
داروخونه یک ثروت ماندگار هست و در ضمن شما میتونی یه مسئول فنی بگیری و راحت و بدون دغدغه به زندگیت برسی!...جوونی کنی:-))
حرف مردم برات مهم نباشه که دارو درس سختیه...علاقه داشته باشی از آبنبات هم شیرین تره ولی خوب هیچ رشته ای نیس ک سختی نداشته باشه..عموما ب بچه های دارو ی نگاه دیگه میکنن حتی از بچه های پزشکی و دندون هم بالاتر...خخخخ..دارو رشته خرخوناست اینو دیگه همه میدونن ...پزشکی الان اشباع شده واقعا و تازه بعد ٧سال واقعا به جایی نرسیدی و تازه ی پزشک عمومی هستی و باید بری دوباره کنکور بدی و تخصص و هزار تا مرحله دیگه..اما دارو با ٥-٦سال درسخوندن میتونی ب یک موقعیت اجتماعی خوب برسی
پیشرفت از لحاظ علمی تو دارو خیلی مناسب تر ب نظر میرسه و جای بحث و تحقیقات زیاد داره

سعی کردم با حرفام یکم راه پیش روت رو روشن کنم..من دختری بودم ک وقتی دیدم دارو قبول شدم خون گریه کردم ولی الان بعد یک هفته فقط خداروشکر میکنم که دارو قبول شدم
حتما برو تو سایت دانشگاه و سرفصل های دارو رو بخون..فرق مدرک آزاد و سراسری هم تو دارو رو حتما بپرس و امیدوارم یک انتخاب عاقلانه داشته باشی
ولی وقتی انتخاب کردی واقعا دل ببند به رشته انتخاب شده و بخون و برو جلو
سوال داشتی بپرس من بازم سر میزنم و جوابتو میدم
این کاملا نظر خودم بود و حتما با دیگران هم مشورت کن اونها شاید نظرات درست تر از من داشته باشن...
موفق باشی دوست من👋
پاسخ:
سلام فاطمه جانم یک دنیا ممنونم ازت خیلی خیلی لطف کردی که وقت گذاشتی برای من راستش فاطمه جان هزینه های آزاد واقعا سنگینه البته من الان برای دامپزشکی هم دارم شهریه میدم ولی خب بهرحال دیگه آزاد هزینه هاش زیاده واقعا باز هم خیلی خیلی ممنونم از راهنماییت ان شاءالله تو هم موفق باشی 
سلام رومی جان :) 
مبارکه عزیزم.
فقط یه سوالی.زمان اعلام نتیجه نهایی گفته بود که ذخیره شدی؟
بعد اینکه من اطلاعاتم رو میزنم میگه موردی یافت نشد.یعنی قبول نشدم؟
پاسخ:
سلام سارا جان 
ممنونم عزیزم نمیرم که 😅
من زدم نوشته بود رشته محل قبولی داروسازی تهران دکترای عمومی نمیدونم چطوریاست 
حالا که علاقت و راهت تو دامپزشکی قرار داده شده اینو بخون و با عشق رشتت رو ادامه بده:
اینو یکی از دانشجو ها نوشته

سلام به همگی
من رشته ام دامپزشکیه و در مورد این رشته میتونم بگم کسایی باید این رشته رو انتخاب کنن که بسیار صبورند چون حیوان نمیتونه زبون باز کنه و علائمش رو بگه در نتیجه شما خودتون باید همه چیز رو متوجه بشید که خب این کار بسیار سختیه همچنین توی دروس هم باید صبور باشید چون مثلا ما باید آناتومی 5 نوع حیوان رو بلد باشیم 
مهربان بودن؛علاقه به حیوانات و پشتکار فراوان از دیگر خصوصیت های دامپزشک ها هست
 این رشته از لحاظ واحد های درسی بسیار متنوع و پراکنده هست از دام کوچک و بزرگ و طیور و آبزیان وبیماری های مشترک و اینا گرفته تا جراحی و مامایی و ...
یه دامپزشک هم باید جراحی بلد باشه هم مامایی هم علوم آزمایشگاهی هم بتونه کار دندانپزشکی انجام بده و ...
از لحاظ درآمدی بسیار تنوع هست به طوریکه دامپزشک هایی هستند که چندصدمیلیون درآمد دارند و همه چیز بستگی به فیلدکاری و تبحر خودتون داره
ببخشید طولانی شد امیدوارم مفید واقع بشه🙏🙏


⚕️💊@Mss_twitter
پاسخ:
خیلی خیلی ممنونم ازتون چه توضیحات جامع و کاملی دادین راستش من علاقه ام روز به روز بیشتر داره میشه به این رشته ولی هنوزم مرددم نمیدونم چرا ؟
اتفاقا دارو فیزیولوژی خیلیی گسترده ایی داره
البته این تویی که باید تصمیم بگیره هیچکدوم ما جای تو نیستم😊هرچی خیره
پاسخ:
متوجهم تیکی جانم 
ممنونم ازت ببین اون چیزی که مدنظرمه نداره و نمیدونم متاسفانه یا خوش بختانه دارم به دامپزشکی علاقه مند میشم 
۱۹ مهر ۹۷ ، ۲۳:۳۳ علی زیرایی
خواهش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی