رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

نصیحت های گوهربار دائی جان....

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱ ب.ظ

من دائی ندارم اما مادرم 3 تا دایی دارن که یکیشون که از بقیه هم بزرگتر هستن و جذبه خاصی دارن و علیرغم هفتاد و چند سال سن هنوز قامت صاف و بلندشون رو حفظ کردن و خیلی مراقب خودشون و خورد و خوراکشون هستن و ... راستش همه فامیل از صغیر و کبیر و پیر و جوان از جناب دایی جان حرف شنوی و رودربایستی خاصی داریم. دیشب توی مهمونی من دایم در حال فرار بودم از دستشون که نکنه یهو صدام کنن و بگن بیا پیش من بشین خلاصه تو یه موقعیتی یهو بهم اشاره کردن که بیا اینجا پیش من کارت دارم. زیر لب اشهدمو خوندم و پاشدم رفتم پیش شون نشستم. گفتن: تو این رشته رو با آگاهی زدی؟ یعنی منظورم اینه که میدونی چی به چیه ؟ گفتم بله خب من کلا به این فیلد علاقه دارم و خودمو محک هم زدم احساس میکنم میتونم توش موفق باشم. ایشون هم گفتن: خوبه ولی کافی نیست برای موفق شدن باید چنین کنی و چنان باشی و اون لحظه به این فکر می کردم که خدایا پدر پرفکشنیست ام کم بود حالا دایی جان هم لابد هر ترم میخوان بپرسن چی شد و چی نشد و معدلت چند شد و... صحبت هاشون تموم شد ولی تا آخر مهمونی می ترسیدم باهاشون چشم تو چشم بشم.

راستش من خیلی برای بزرگترها ارزش و احترام قائلم و به خصوص کسانی که واقعا خیرخواهانه آدم رو نصیحت می کنن اما معتقدم از حرف تا عمل فاصله خیلی زیادی هست هیچکس با کفش های کس  دیگه ای راه نرفته تا بتونه تو موقعیت و جایگاه اون تصمیم گیری کنه بنابراین به نظرم تو هر سن و تو هر جایگاهی نباید همدیگه رو قضاوت کنیم و واسه همدیگه نسخه های موفقیت تجویز کنیم هرکسی میتونه تجربیاتش رو در اختیار دیگران بذاره ولی نمیتونه بگه فلان کار حتما منجر به موفقیت میشه منظورم تو هر عرصه ای هست کما این که تو حوزه کنکور هم همین اتفاق میفته همه تجربیات خودشون رو به اشتراک میذارن ولی به نظرم به تعداد آدم های کره زمین راه های منحصر به فرد برای موفقیت و شاد زندگی کردن وجود داره 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۳
رومی زنگی

نظرات  (۱)

باتوضیحات آخر موافقم..
پاسخ:
✌👌

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی