رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد...(کتاب)

دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۹ ق.ظ

حدود دو هفته ای میشد که فقط 10 صفحه از این کتاب مونده بود و فرصت نمی کردم و تمرکزش رو نداشتم که تمومش کنم که بالاخره امشب تمومش کردم .

راستش من همیشه علی رغم گاردی که نسبت به ازدواج داشتم دلم میخواست حتی اگر هیچوقت ازدواج نکردم یه بچه ای رو اداپت کنم و بزرگش کنم ولی چند وقتی بود که نسبت به این موضوع هم با تردید ها و چالش های فلسفی عمیقی مواجه شده بودم. خوندن این کتاب تردید هام رو جدی تر کرد و چالش های پیش روم رو دشوارتر. راستش در واقع بعد از خوندن این کتاب هرکس میتونه از خودش بپرسه: خودت اصلا میدونی واسه چی به دنیا اومدی که حالا میخوای یه موجود دیگه رو به این دنیا اضافه کنی ؟ اصلا اگه حتی همون بچه ای که اداپتش کردی  ازت بپرسه من چرا به دنیا اومدم میخوای چی جوابش رو بدی ؟ راستش بعضی کتابا واقعا یه سیلی میزنن تو گوشت. و با واقعیت رو به روت میکنن و این کتاب به نظرم از همون کتاباست و از دید من چندین بار باید خونده بشه 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۵
رومی زنگی

نظرات  (۷)

روی من هم تاثیر شگرفی داشت و خیلی به دلم نشست
پاسخ:
من نحوه توصیفات نویسنده رو خیلی دوست داشتم 
من برعکس شما با موضوع ازدواج مشکلی ندارم 
ولی با بچه از همون ابتدا مشکل داشتم
ب دنیا آوردن ی  موحود از عدم و نیستی بخاطر آرامش خودت ته خودخواهیع
پاسخ:
خب قدم اول رو که کلی جلویی ولی در مورد بچه راستش اگه همه مثل ما فکر میکردن نسل بشر واقعا منقرض می شد و من و تویی هم وجود نداشتیم اونوقت 
این کتاب واقعا خوبه :)
باز میرم سراغش :)
پاسخ:
معرکه است 
کار خوبی میکنی :))
آقا من نه با ازدواج مشکل دارم نه با بچه ها✋😂 برم تو افق محو شم:))
پاسخ:
عزیزمی همدم جان این که خیلی خوبه تو افق واسه چی محو بشی؟ من آنرمالم باید یه فکری بکنم :))
اوریانا فالاچی فوق العادس :)
اون وقتا که این کتاب میخوندم خیلی احساساتی تر از الان بودم کلی گریه کردم،گریه هام به خاطر نوشته های کتاب نبود به خاطر حسِ بی هدفی و ...
اره باید چندین بار خونده بشه.
پاسخ:
عااالیه تصمیم دارم آثار دیگه اش رو هم بخونم 
آخی چقدر جالب عکس العمل من نسبت به بی هدفیام به لطف قرص ضد افسردگی دیگه گریه نیست عصبانیته و خشم فروخورده :/
واقعا بعضی کتابا یه حقیقتی رو میذارن جلومون که پیدا کردن جوابش شاید چند وقت طول بکشه
پاسخ:
واقعا! دیشب به مادرم میگم تصمیم گرفتم دیگه کتاب نخونم اینقدر که دچار چالش میشم همش، مادرم هم میگه صورت مسٱله رو نباید پاک کنی که باید مساله رو حل کنی :))
فکر کنم منم بخونم بد نیست ..
ولی من اگه یه روز ازدواج کردم و بچه دار شدم دوست دارم بهش بگم این دنیا بی رحمه ، همه آرزو ها تو برآورده نمی کنه حتی ممکن دوست داشتنی هدفت رو ازت بگیره ولی تو باید شجاع باش و تک هدف نباشی و هدف های خوشگلت رو نشون گیری کنی و دستش بیاری چون تو میتونی و من باورت دارم :) 
دوست دارم از زندگی و از موفقیت براش بگم از شکست و نترسیدن دوست دارم متفاوت تر ببینه و عمل کنه . دوست دارم به چیزی که میخواد برسه نه صرفا رشته ای که همه میخوان چیزی که از صمیم قلبش دوست داره و میتونه بهترین خودش باشه :(
پاسخ:
به نظرم حتما بخونش 
آره واقعا بچه هایی که تحت تاثیر آرمان گرایی پدر و مادرشون بزرگ میشن به نظرم خیلی صدمه میخورن بعدها نمونه اش رو دیدم که میگم 😔
چه حرف های قشنگی میخوای بزنی بهش خوش به حالش که همچین مادری داره :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی