رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

تقدیم به همه دختران سرزمینم...

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ب.ظ

حقیقت امر اینه که دخترها همه جای دنیا به شدت توانمند هستن به شرطی که جلوشون گرفته نشه و بال و پرشون چیده نشه و وارد حاشیه هایی نشن که هیچ سودی به حالشون نداره که در اغلب موارد این اتفاق میفته و در همه دنیا دخترها رو کمتر از پسرها می پندارن و نتایج یه تحقیق تو آمریکا نشون میده که توی یه کلاس کالج که هم پسرها هستن و هم دخترها احتمال داوطلب شدن یه پسر چندین و چند برابر یه دختره( عدد دقیقش یادم نبود چک میکنم و مینویسمش اینجا) یا یکی از دوستان صمیمی من که سوییس زندگی میکنه میگفت این که دوست دارن خانم ها رو برای یه کاری انتخاب کنن دلیلش این نیست که به حقوق زن ها احترام میذارن دلیلش اینه که به یه خانم طبق قانون میتونن برای یه کار مشابه حقوق و مزایای کمتری پرداخت کنن نسبت به یه آقا. خب این قضیه کمترانگاشته شدن و جنس ضعیف انگاشته شدن تو ایران ما خیلی پررنگتره متاسفانه و نسل به نسل هم این چرخه داره تکرار میشه و من درست نمیدونم چی میتونه باعث توقف این دور باطل بشه ولی به نظرم هرکس باید از خودش و اطرافیانش شروع کنه تا نگاه ها و باورهای جنسیت زده رو یواش یواش اصلاح کنیم هرچند که به من و هم سن و سال های من دیگه قد نمیده اما اگر نوه ها و نتیجه های من هم بتونن حق خودشون رو بگیرن باز هم جای خوشحالی داره. خلاصه که من فکر می کنم که روز دختر فقط نباید به حرف باشه من و همه دخترهای سرزمینم باید کاری کنیم که ثابت کنیم ما فقط جنس لطیف نیستیم و در عین لطافت و رافت وجودی مون بسیار کارآمد و قوی هستیم و میتونیم دنیا رو روی دست هامون بچرخونیم روزتون مبارک باشه همه ی دختران سرزمینم:) آرزو می کنم که بتونیم دست در دست هم باورهای غلط رو بشکنیم و روز به روز بیشتر خودمون رو ثابت کنیم .


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۴
رومی زنگی

نظرات  (۴)

۲۴ تیر ۹۷ ، ۲۰:۳۹ رضا چترزرین
خدا کنه یکی از خوباش گیر ما بیاد
پاسخ:
ان شا الله . البته دعا می کنم در صورتی که بال و پرش رو نچینین و باورش داشته باشین این اتفاق بیفته 
:))))) با اینکه زیاد اهل این مناسبتا نیستم اما مرسی!
پاسخ:
خواهش میکنم . مبارک باشه بهرحال :))
امیدواریم :) یعنی باید باشیم...
پاسخ:
قربونت برم :))
مبارک باشه با تاخیر :)
امیدوارم :)
پاسخ:
مرسی عزیزم :)) ممنونم ازت . راستش دلم میخواد همه آرزوهام محقق بشه تا ببینیم خدا چی میخواد :)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی