رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

لبریز از احساسات متناقض...

رومی زنگی

اخلاق، وجدان اخلاقی و دیگر هیچ

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۰ ب.ظ

چند وقت قبل انباری رو زیر و رو کردیم و من کارتن هایی پیدا کردم که توش یه سری از کتاب های نوجوونیام و کودکیام بود یه سری رو برداشتم و با خودم آوردم بالا هم به خاطر  نوستالژی شون و هم اینکه بعضیاشون حاوی مطالبی بودن که به درد همه ادوار زندگی آدم میخورد. یکی از این کتاب ها زندگی نامه دانشمندان بود وقتی داشتم زندگی نامه ماری کوری رو میخوندم به قسمتی از وصیت نامه اش خطاب  به دخترش ایرن رسیدم که نوشته بود " علم پایه حقیقی تمدن نیست ، اخلاق است که انسان را پایدار نگه می دارد و در میان مردم بذر صلح و انسانیت می پاشد . هرگز فراموش مکن که پیشوای تو در زندگی وجدان اخلاقی تو باشد " 

به قدری این جمله به نظر من زیبا و تاثیر گذار بود که ساعت ها ذهن من رو به خودش مشغول کرده بود . نمیخوام شعار بدم ولی واقعا اگر هرکس تو زندگی فردیش اخلاق و وجدان اخلاقی رو مبنا قراربده قطعا دنیا خیلی جای بهتری میشه واسه زندگی کردن . 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۳۰
رومی زنگی

نظرات  (۱)

دقیقااا . 
یه جمله بود از ماری کوری رو کتاب شیمی دوم بود فکر کنم که میگفت
جهان امروز از نداشتن دارویی به نام پرهیز و اخلاق رنج می‌برد . 

پاسخ:
آره دقیقا یادمه من عاشق اون جمله بودم و هستم . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی